10 savjeta kako doći do inspiracije

Ovo je vjerojatno najveći problem svih blogera i osoba koje se bave pisanjem. Nadahnuće ili inspiracija je, u psihologiji, faza u toku stvaralačkog mišljenja, u kojoj se do rješenja dolazi iznenada. Inspiracija je neophodna za svaki posao, bilo da se radi o projektima, eventima ili pisanju bloga.

Negdje sam pročitala da samo trebaš pisati i pisati i pisati kad te pukne inspiracija. To sam i odlučila, pisati o inspiraciji dok me puca inspiracija. Stvarno je nevjerojatno koliki nalet dobijem kad osjetim taj klik. Zapisujem svaku misao koja mi padne na pamet. Ono što me iznenađuje je, da, što sam starija sve više se događa da inspiraciju dobijem upravo kad učim. Istina, mjesecima sam se patila s manjkom te čuvene inspiracije. Nebrojeno puta počela sam pisati, na papiriće, u mobitel, u bilježnicu. Svaki pokušaj završio bi na sredini teksta, jer nisam bila skroz u tematici koju pišem. Ima to velike veze s poslom i obavezama. Tješila sam se da je posao glavni krivac za manjak kreativnosti, dok je istina daleko od toga. Zapravo glavni problem je bio što nisam bila fokusirana na sebe. O tom sam pisala u prošlom postu pa bacite pogled.

14482061_1767574486851097_7950850304533069824_n.jpg

Kad govorimo o pisanju bloga mislim da ne postoji niti jedan bloger koji nije osjetio ovu nemoć. To je doista jedna velika nemoć, crna rupa iz koje se ne vidi izlaz. Čak i najbolji blogeri susreću se s ovim problemom, pa je to ipak utješna činjenica. U današnjem svijetu bloga, gdje je toliko izvanrednih blogova i blogera, teško je konkurirati dobrim tekstovima. No, ako se pad i dogodi, ključ je ne odustati! U nastavku stižu moje metode i načini kako se nositi s manjkom inspiracije.

GDJE I KAKO PRONAĆI INSPIRACIJU?

  1. Za početak, opustite se. Stres je glavni krivac ubijanja kreativnosti i inspiracije. Na trenutak zaboravite na blog, zaboravite na pisanje. Čitajte omiljenu knjigu, družite se s prijateljima ili popijte kavu (meni najdraže opuštanje). Odmorite glavu i misli preusmjerite na nešto što vas veseli. Ako pisanje postane opterećenje, brzo ćete odustati.
  2. Surfajte i čitajte blogove koje volite. Sigurno imate barem jedan blog kojeg s guštom čitate. Posjetite ga, pročitajte koji post. Komentirajte i povežite s drugim blogerima. Od iskusnijih blogera možete jako puno naučiti. Možda dobijete ideju o nekom sljedećem postu.
  3. Čitajte knjige, novine, portale. Biti u toku s događanjima u vašem gradu, državi, kontinentu i svijetu jako je važno za pisanje. Točnije, važno je baratati informacijama koje zanimaju i vas i vaše čitatelje. Knjige su najbolji medij i čitajući knjige možete dobiti ideju za pisanje.
  4. Uključite maštu. Tete u vrtiću naučile su nas da naša mašta može svašta. Isključite se iz vanjskog svijeta i uključite onaj svoj. Svijet u našoj glavi neiscrpan je izvor inspiracije.
  5. Inspiracija nas okružuje. U nedostatku inspiracije ponekad je dovoljno samo pogledati oko sebe. Pisati možemo o šalici čaja, seriji koju volimo ili vremenu. Bilo da pišete iz hobija ili vam je pisanje posao, za sve vrijedi isto pravilo. Zaista nije toliko teško, bitno je samo okružiti se pozitivnim stvarima i mislima. Meni je to, recimo, čokolada. 🙂
  6. O čemu ću pisati? Ako ste tek ušli u blogerski svijet na to pitanje samo vi znate odgovor. Vi najbolje poznajete sebe. Pišite o onome što vas najviše zanima i o čemu najviše znate. Bilo da je to kuhanje, sport, igrice – svejedno je, sve dok u tom uživate. Ako ste bloger koji je ostao bez inspiracije, pogledajte tekstove koje ste do sad pisali. Neka vam oni budu vodilja za dalje.
  7. Istražujte ono što vas zanima. Zahvaljujući internetu imate pregršt mogućnosti za istraživanje raznoraznih tema. Ako pak želite pisati o nečem novom, dobro bi bilo bolje se upoznati s tematikom, kako ne biste ispali površni.
  8. Uhvatite trenutak. Zapisujte sve što vam padne na pamet. Bilježite svoje misli i ideje kad ih uhvatite. Nije bitno ako ne znate što i kako dalje. Sigurno će doći trenutak kad će vas ponovo uhvatiti nalet inspiracije i tad ćete znati što dalje – pišite, pišite, pišite…
  9. Uživajte u trenutku. Nemojte si dopustiti da vam pisanje postane teret. Sva ljepota pisanja je u tome što niste ograničeni ničim.
  10. Ne odustajte. Bit će teško, doći će trenutaka kad jednostavno nećete vidjeti svrhu bloga ni pisanja. Možda ćete pomisliti kako niste dovoljno dobri ili originalni. Gledat ćete druge blogere s mišljenjem kako je njima jednostavno. Ali nije. Poanta je da se svima događa manjak inspiracije. Bitno je ne odustati!

14681665_1414643388576585_3052633706761680500_n-1.jpg

I stvarno, za blogere nije važno mjesto već inspiracija. Ponekad je teško pronaći ju, ponekad je teško vratiti se. Pomoću ovih navedenih stavki i zahvaljujući blogerima, čiji su tekstovi zaista inspirirajući, vratila sam se iz crne rupe u koju sam upala. Nadam se da je ovaj post od pomoći onim ljudima koji ne znaju kako dalje.

Zanima me koje su vaše metode kad više ne znate o čemu bi pisali? Pišite mi.

Ako imate što dodati, ostavite komentar 🙂

Pratite blog i na Facebook-u.

Mirma

9 misli o “10 savjeta kako doći do inspiracije

  1. ja imam obrnuti problem, pisala bih stalno i o svemu, trućtrućblabla, pa se suzdržavam i sama sebe cenzuriram. nisam znala da za blog treba inspiracija, odnosno, ja blog doživljavam kao mjesto gdje nešto zapišem kad baš moram. više mi inspiracija treba za priče, koje mi ne idu tako dobro kao npr. Hanku Moodyiju 🙂

    Liked by 1 person

    1. To je super 😀 ja imam problem sto puno pricam pa sve sto mi je na pameti kazem haha.. nadam se poceti pisati price kao i vi, ali to ce jos malo pricekati. Hvala na komentaru ♥️

      Sviđa mi se

Komentiraj